onsdag 9 april 2008

audition

Det är så mycket auditonträning i skolan att jag håller på att bli galen...Jag ska inte söka vidare till nån skola efter den här... Mm och just därför kanske jag inte borde känna sån press som andra i klassen gör inför alla auditions som de har framför sig?... Utan BARA tänka på att ha kul den sista tiden i skolan... Absolut..Det ska jag verkligen försöka..
Men när man väl står där på danslektionen och ska lära sig en dans på noll sekunder och sedan bli filmad, plus att hela klassen tittar på..då stelnar jag till och tänker.."nej".."vill inte"... Och de jäkla diagonalerna..puh.. Jag vill inte pressa mig själv så hårt...Man VILL ju prestera bra..och bättre än det..
De av alla gånger man "tramsat" sig hemma och dansat när man varit själv har jag tänkt "jag skulle kunna bli nåt inom sång, dans och teater för jag har något"... Det har jag egentligen vetat om.. Men..sen gäller det att verkligen VÅGA visa upp det... Jag har haft 1 med denna utbildningen, överstiga min scenskräck.. Det har jag gjort fast inte lika mycket som jag velat, så därför sliter jag mitt hår...Känner att jag inte vågat visa tillräckligt mycket vem jag är... Men det är måånga i klassen som vill ha uppmärksamhet och då är jag väl den som tar ett steg tillbaka istället, när jag nog borde gjort tvärtom... men men... detta kan man filosofera om i evigheter... Om ni har nåt tips..varsågod!

  • Sång - Har en rock/soul/blues röst som är riktigt bra, när jag vååågar sjunga ut..ni skulle bara veta....;) Men visst...man kan alltid bli bättre..
  • Dans - Skulle bli grym om jag anstränger mig lite mer....., tror jag skulle kunna vara grym på streetdance :P
  • Teater - Har en humor som är torr och som jag gärna velat visa på scen . Är en teaterapa, som folk som jag känner vet, vänner , familj m.m.. Är en social person.
kiss kiss kiss

Inga kommentarer: